דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש 

מאת    [ 31/07/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 3613 פעמים ]

 

דודי שמש משמשים את אזרחי מדינת ישראל כבר משנות ה-70'. הם נמצאים על הגג שלנו וחוסכים הרבה אנרגיה. ישנם כמה סוגים של דודי שמש בנפחים שונים,וכדאי מאוד לבצע בירורים שונים לפני ההתקנה.

 

דודי שמש מאפשרים לנו חסכון אדיר בחשמל,לעומת הדוד החשמלי. היתרון המשמעותי שיש למדינה כמו שלנו,הוא שבקיץ הטמפרטורות עולות ויש המון שעות שמש. דודי שמש מאפשרים לנו לחמם מים בקלות. לא פעם קרה לנו המקרה שבו שכחנו להדליק את הדוד,ואז נתקענו עם מים קפואים במקלחת. במקרה של דוד שמש הדבר אינו כך,אנחנו פשוט נותנים לשמש לעשות את העבודה בשבילנו. כיום,שמונים אחוז מאזרחי מדינת ישראל משתמשים בדודי שמש. ישנם אנשים שיש להם את שני סוגי הדודים,כיוון שבעונת החורף הטמפרטורות צונחות,והמים לא יכולים להתחמם. למזלנו,תאמינו או לא,דודי השמש היא המצאה ישראלית,ולכן במידה ותצטרכו חלקי חילוף לדוד השמש שלכם,תוכלו למצוא אותו בקלות.מומלץ מאוד שאת ההתקנה יעשה מתקין מקצועי,בעל תעודות וניסיון מוכח.

 

רובנו לא מודעים לכך שלעתים אנחנו משתמשים בדודי שמש ברמה ירודה מאוד. טכנאים רבים רוצים לחסוך בעלויות של הדוד עצמו,ומאידך לגרום לנו לשלם יותר. בעת ההתקנה,חשוב מאוד לבדוק שהדוד הוא בעל תו תקן ושהם בטיחותיים. דווקא דודי השמש המיוצרים בארץ או בארה"ב נחשבים לדודי השמש האיכותיים ביותר,ולא דודי השמש המיוצרים בסין או טייוואן. חשוב מאוד לשים לב שלדוד השמש ישנה אחריות כוללת ל-5 שנים,שאותה נותן היצרן או המשווק.

 

צריך לשים לב שלדוד יש שסתום בטחון,ושיש לו מאיץ חום. הדברים הללו מונעים קירור של המים במקרה שהטמפרטורות צונחות,והשסתום מונע כניסה של המים מהדוד לתוך הצנרת שלנו. כמו כן נפחים של דודי שמש נעים בין 30 -200 ליטר,כשלמשפחה ממוצעת אמור להספיק דוד בנפח 150 ליטר. חשוב מאוד לבדוק את גוף החימום אחת לשנה,כדי לבדוק שהכל תקין.

 כמובן שעם דודי השמש חייב להגיע גם קולט שמש. קולט שמש עשוי מצינורות מתכת,הנמצאים בתוך קופסת פח,שבחלקו העליון זכוכית. חשוב לשים לב שיש ווסתים בין הדוד לבין הקולט,כדי שהמים ילכו רק לכיוון אחד. את הקולט צריך להתאים לנפח הדוד שמותקן אצלנו.

 

חשוב שדודי השמש יהיו תקינים ולכן מומלץ לבצע בדיקה בכדי שלא נגיע למצב של דוד שמש נוזל או לא תקין ואז נצטרך להחליף אותו ומדובר בסכום לא פעוט. בכדי שיהיו לנו מים חמים אנו יכולים להשתמש בבוילר ובכך להבטיח לנו מים חמים לאורך זמן.

מלבד דודי שמש ישנם גם דודי חשמל שמספקים לנו מים חמים לאורך זמן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב